HERLIG

Da var jeg kommet hjem igjen etter en veldig gøy liten "ferie". Vi var på et sted som heter Rameshwaram. Når vi kom til hotellet fikk jeg en skikkelig positiv overraskelse, dritfine hotellrom! Ble i skikkelig lykkerus, helt til jeg så en kakkerlakk... Det var til sammen 3 kakkerlakker på rommet mitt, og jeg måtte ringe Mikkel og Kasper hver gang sånn at de kunne komme inn og drepe den, haha. Den siste gangen var det veldig sent og jeg våknet dem faktisk. Jaja, får man ikke sove med kakkerlakker i rommet så må man bare gjøre det som må til!

Dagen etter var vi på en helt nydelig strand, noe av det fineste jeg har sett. Her badet vi og solte oss, og midt oppi alt så glemte vi å ta på solkrem. Eller, solen var sånn halvveis bak skyene hele tiden, så vi tenkte ikke så mye på det. Helt til jeg la merke til at Kasper var helt sinnsykt rød på ryggen. Jeg trodde jeg hadde sluppet unna solbrentheten, helt til jeg kom hjem og la merke til at jeg ikke kunne ta meg selv på ryggen. Har aldri vært så solbrent, eller brun på ryggen i hele mitt liv! 2 dager senere er det fremdeles veldig vondt. Håper bare jeg ikke flasser det av! Det var i hvertfall kjempedeilig å få litt sydenfølelse, og bare slappe av på stranden. Herlig! Og for ikke å glemme vannet, helt utrolig varmt! Merker ikke at man er i vannet nesten :-)

Den siste dagen reiste vi til Madurai, der vi kjøpte "a lot of shit", som vi kaller det og spiste en bedre middag! Kyllingburger, pom fri og kyllingnuggets, hallooo! Det var virkelig etterlengtet, og gud å godt det var.
Her i India er det ingenting annet å kjøpe en bare masse dritt, helst øredobber, skjerf, leker, blomster, stoff osv. Ingenting nyttig, eller direkte gøy å kjøpe. Men jeg synes det er kjempegøy med sånne sjapper! Får alltid med meg noen fine ting.  Det er faktisk ingenting å kjøpe til gutter her, kun jenter. Hvis det er noe til gutter så er det tøy, belter eller klokker. Så ikke lett å kjøpe noe til gutter her hvis ikke de er interressert i Ali baba bukser.

fint! Virkelig mer enn bare india - clean!

"The Holy Water". Her komme folk for å bade, fordi det er et hellig vann

Så var vi i et tempel. Måtte ha de hvite strekene i pannen for å komme inn til de mest hellige stedene. Det var utrolig stort, og veldig fint. Men for å være helt ærlig, synes jeg det var ganske ekkelt, og jeg ble i grunn litt skremt. Det er helt utrolig hvor religiøse folk kan være. De lever for religionen, og ville ofret alt for den. Jeg skjønner godt hvordan det kan bli "religiøse kriger", når man er så utrolig opptatt av sin religion og tror så på den. Det var gøy å se et tempel, men jeg må si jeg trenger virkelig ikke inn i et til.....

Filmkveld! Siden det er valg, var ingen barer åpne og det var ikke mulighet til å gå ut. Derfor ble det rolig kveld på hotellrommet istedefor og Shrek 2 gikk på tv! Jippi!

Død skilpadde på stranden.

Masse bølger!

Her er det en hund som har valper. Gud å søte de var! Ville bare ta med meg alle hjem... De har sikkert ikke mye sjanse til å overleve stakkars.

SERIØST?

En stk lykkelig jente

Det var mye mat, og jeg ble ordentlig mett. Men gud så godt! Har lengtet i 3 uker nå etter noe "kjent" mat, da var det bare å fråtse i det når man først får det!

Det var vår lille ferie.

Håper alle har det fint hjemme ♥

nuss og klem

Stine Cecilia ♥

Én kommentar

Linn Irene

26.okt.2011 kl.12:17

Det så digg ut å komme sæ te stranda :)

vil bare si en ting til; brun æ du hvertfall blitt :o

Hehe.. men godt du koser dæ der nede:) vi savner dæ hjemme!

klem

stinececilia

19, Kristiansand

Er ei jente på 19 år fra Kristiansand. Jobber for øyeblikket som frivillig arbeider i India, med Projects Abroad. Her skriver jeg om mitt liv i India :-)